سفارش تبلیغ
صبا ویژن

86/6/10
6:0 عصر

معرفی منابع کارشناسی ارشد مدیریت-قسمت آخر

مدیریت تولید(رشته مدیریت صنعتی):

با توجه به این که من مدیریت بازرگانی /مالی شرکت کردم فقط به ذکر منابع این درس اکتفا می کنم و در رابطه با اون توضیح نمیدم .ولی اینو بدونین که با توجه به به تجربیات دوستانی که مدیریت صنعتی بودند و در کنکور هم موفق بودند 3 منبع براتون ذکر می کنم که خوندن هر سه تاشون هم لازمه و هم کافی و دیگه نیازی به منابع بیشتری نیست.

منابع:

1-     مفاهیم اساسی مدیریت تولید وعملیات نوشته جعفر نژاد و فاریابی باسمنج

2-     مدیریت تولید وعملیات نوشته هاید متقی

3-     مجموعه تست مدیریت تولید نوشته هایده متقی

بازاریابی:

در مورد درس بازاریابی باید بگم که چند سال بود که فقط از تو کتاب مدیریت بازاریابی سه استاد سوال می دادند ولی امسال تست هایی هم از تو کتاب کاتلر اومده بود. و. البته چند تایی هم تست مثل سال 83 از توی اینکوترمز اومده بود .توصیه من در مورد این درس این هستش که اول کتاب بازاریابی سه استاد رو خوب خوب بخونین و بعد از اون تست های کتاب مدیریت بازاریابی نوشته داور ونوس انتشارات نگاه دانش رو بخونید،توجه کنید که همه تست هاشو بخونید به خصوص تست های مولف اون رو و باز هم توجه کنید که طراح بلامنازع  درس بازاریابی در کنکور ارشد همین دکتر ونوس هست . اگر وقت داشتین کتاب اینکوترمز رو هم بخونید، کتاب با حجم بسیار کمی هست ولی پر از اصطلاحات و واژه های قراردادهای تجاری هست .البته امسال فقط 2 تست از اینکوترمز اومده بود.یه نکته دیگه این که اگر بتونین یه خلاصه ای از کتاب کاتلر پیدا کنید و بخونین خیلی عالی میشه و خیلی به شما کمک می کنه.یه نکته فنی هم بهتون بگم که اگه بتونین آزمون های پارسه امسال (در صورتی که طراح اون ونوس باشه)+ آزمون های پارسه سال قبل(که طراحش ونوس بود) رو پیدا کنید و هر 8 مرحله آزمونشو حلاجی کنید. خیلی خیلی به دردتون میخوره ، اگه کنکور بازاریابی امسال رو با سوالات آزمون های آزمایش پارسه مقایسه کنید متوجه میشید که من چی میگم.(حتما حتما گیر بیارین خیلی کمکتون میکنه).البته من تصمیم دارم آزمون های پارسه سال قبل رو حداقل تو درس هایی که واقعا به درد میخوره(مثل همین بازاریابی و مالی)توی وبلاگ بذارم. که باید ببینم چی پیش میاد و بستگی به آمار و وضعیت وبلاگ داره . ولی در مورد امسال (که قراره برگزار بشه) باید خودتون زحمتشو بکشین.

منابع:

1-     کتاب مدیریت بازاریابی نوشته ونوس،ابراهیمی، روستا(معروف به سه استاد) انتشارات سمت

2-     کتاب تست مدیریت بازاریابی نوشته ونوس انتشارات نگاه دانش

3-     خلاصه ای از کتاب کاتلر(اگر گیر بیارین)

4-     اینکوترمز

مدیریت مالی:

برای درس مدیریت مالی من دو تا منبع بهتون پیشنهاد می کنم . که اگر این دو تا رو بخونین مطمئن باشین بالای 55 درصد میزنین(البته اگر خوب بفهمین).

اول کتاب دو جلدی مدیریت مالی نوشته ریموند پی نوو ترجمه دکتر اعرابی و پارسیان رو خوب بخونید.البته نیازی به حل تمرین های آخر هر فصلش نیست. چون فقط وقت تلف کردنه و در ضمن شما قرار هست که تست بزنین.توصیه من به شما اینه که حتی اگه درس مالی شما قوی هم هست اول این کتاب رو بخونین ، در فهم مطالب و تسلط برو روی اونا بهتون کمک می کنه. همزمان با خوندن این کتاب و یا بعد از اتمام اون، کتاب بسیار بسیار بسیار بسیار مهم مدیریت مالی نوشته دکتر رضا تهرانی رو بخورین(نه اینکه فقط بخونین). به خصوص خلاصه درسهای اول هر فصل رو و به همراه همه تست های اون اعم از مولف و سراسری (آزادشو نمی خاد) بزنین و کاملا حلاجی کنید به خصوص نکاتی که در اول هر فصل گفته. و در این که طراح سوال مدیریت مالی همین آقای دکتر تهرنی هست شک نکنید. و اما یه نکته فنی هم در مورد درس مالی بگم که اون هم، گیر آوردن آزمون های پارسه سال گذشته + ازمون های پارسه که قراره امسال برگزار بشه(البته اگه هنوز طراحش تهرانی باشه) و خوندن و به طور کامل فهمیدن اونهاست.که خیلی خیلی به دردتون میخوره و فکر نکنم از این کارتون پشیمون بشین.

منابع:

1-     مدیریت مالی نوشته ریموند پی نوو ترجمه اعرابی و پارسیان انتشارات سمت(دو جلد)

2-     مدیریت مالی دکتر رضا تهرانی انتشارات نگاه دانش

حسابداری دولتی(رشته مدیریت دولتی):

به همون دلیلی که فکر کنم  همه دیگه می دونن فقط منابع رو ذکر مکنم.

     1-اصول و کاربرد حسابداری دولتی در سازمان های غیر انتفاعی نوشته اقوامی – بابا جانی

     2- حسابداری دولتی نوشته پرویز سعیدی

     3- حسابداری و کنترل های مالی دولتی نوشته جعفر بابا جانی

دوستان عزیز برای آشنایی با فلاش کارت های دروس تئوری مدیریت و زبان تخصصی که می تواندبسیار بسیار برای آمادگی شما در آزمون کارشناسی ارشد مفید باشد به لینک زیر از همین بلاگ مراجعه فرمایید:
http://arshademodereyat.parsiblog.com/1769774.htm

به امید موفقیت همه شما در آزمون کارشناسی ارشد

 

 


86/6/4
9:32 صبح

منابع کارشناسی ارشد مدیریت – قسمت سوم

 

در ادامه معرفی منابع کارشناسی ارشد می رسیم به :

اقتصاد خرد:

 اصولا این درس اقتصاد خرد یه درس خوش دستیه .اصلا درس اقتصاد(البته تو ارشد مدیریت) یه درسیه که با یه کمی تلاش و خوندن کمترین منابع میتونین درصد خوبی رو ازش بیارین.البته باید بگم که باید مطالب اقتصاد رو بفهمین و اگه یه کمی هم ریاضی بدونین کارتون راحت تره ولی بهتون تاکید می کنم باید مطالب رو خوب خوب بفهمین و حفظ نکنید و البته تست های سال گذشته و یا حتی فراتر از اون  تست های کتاب 2000 تست محسن نظری می تونه در تسلط به مطالب به شما کمک خیلی خیلی زیادی بکنه.

برای خوندن اقتصاد خرد بهتره اول، هر فصل رو از روی کتاب اقتصاد خرد محسن نظری بخونین و چند روز بعد تست های اون فصل رو از کتاب 2000 تست بزنین البته حجم تست ها خیلی زیاده ولی اگه همه رو بخونین(و البته بفهمین) فوق العاده عالیه و اگر وقت کافی ندارین بهتره یه تعدادیشو + تست های سراسری انتخاب کننین و بزنید.

یک نکته در مورد کتاب 2000 تست این که چند فصلی از اون تو کتاب اقتصاد خرد محسن نظری نیست که لازم نیست اون فصل ها رو بخونید و یا برید دنبالش که مطالبش رو پیدا کنید.

منابع:

1-     اقتصاد خرد نوشته محسن نظری انتشارات نگاه دانش

2-     2000 تست اقتصاد خرد نوشته محسن نظری انتشارات نگاه دانش

3-     باور کنید چیز دیگه ای لازم نیست همون ها رو خوب خوب بخونین کافیه.پوزخندخودتی

اقتصاد کلان:

خب و اما اقتصاد کلان در مورد این درس باید بگم که یه خورده از خرد سخت تره(هر چی باشه کلانه دیگه) و یا بهتره بگم یه جوراییه. ولی میشه مهارش کرد.در مورد کلان به این نکته توجه کنید که به همون سرعتی که زود یاد می گیرید زود یادتون می ره (وقتی خوندین می بینید) پس مرور یادتون نره. البته مرور برای همه درس ها لازمه و اگه مرور نکنین کارایی تون تا 60 الی 70 درصد کم میشه .پس مرور یادتون نروه.(در این مورد هم تو یه پست خواهم نوشت). در مورد تست زنی و روش خوندن دقیقا مثل خرد عمل کنید .همه اون چیزهایی که برای خرد گفتم اینجا هم حکم می کنه.

منابع:

1-     اقتصاد کلان نوشته محسن نظری انتشارات نگاه دانش

2-     2000 تست کلان نوشته محسن نظری انتشارات نگاه دانش 

پژوهش عملیاتی:( رشته های مالی/بازرگانی و صنعتی)

قابل توجه بچه های مالی/ بازرگانی و صنعتی:

بی شک سخت ترین درس و سخت ترین سوالاتی که خواهید دید در همین درس خواهد بود . البته خوندن این درس خیلی شیرینه و فهمیدنش سخت تر از بقیه درس ها نیست ولی وقتی به تست های دو سه سال اخیر توجه کنید می بینید که چه تست های واقعا مشکلی ازش طرح میشه و با این وقت کم تقریبا درصد بالا زدن در این درس خیلی مشکله.و 90 درصد از افرادی که روزانه قبول میشن (یعنی بهترین رتبه ها) بیشتر از 30 الی 35 درصد نمی زنند و باید بگم تعداد زیادی از این 90 درصد هم زیر 20 درصد می زنند .ولی باز هم خیلی مهم هست. تو کنکور مدیریت و تو اون گرایشی که امتحان می دین هرگز نگین من این درسو نمی خونم تا کید می کنم هرگز هیچ درسی رو کنار نذارید و یا حتی نگین این درسو که نمیشه درصد بالایی زد پس وقت کمتری روش بذارید نه اصلا این فکرا رو نکنید وبه این نکته توجه داشته باشید که اگر شما این درسو سفید گذاشته باشین و رقیب شما 10 درصد زده باشه و همه چیزتون با هم برابر باشه 60 تا 70 نفر تو رتبه هاتون فرق میافته.که این تفاوت می تونه به قیمت از روزانه به شبانه رفتن ویا از شبانه به قبول نشدن تموم بشه.

 پس باید پژوهش رو هم مثل بقیه درس ها و شاید بیشتر بخونید و خب انتظار درصد بالایی رو نداشته باشید .چون اگر بلد هم باشید سر کنکور وقت کم خواهید آورد (برای این درس).

در مورد منابع پیشنهادی برای این درس:

بچه های رشته ریاضی و مهندسی صنایع و همین طور بچه های مدیریتی که البته خوب این درسو یاد گرفتن .کتاب پژوهش عمیاتی نوشته دکتر عارفه فدوی از انتشارات نگاه دانش کافیه البته تمام تست های آزمون سراسری سال های قبل رو هم باید از این کتاب بزنید و نیازی به تست های مولف و یا تست های آزاد نیست.

برای بچه های بقیه رشته ها که تا حالا این درسو نخوندن و یا اون دسته از بچه های مدیریتی که تو این درس خیلی ضعیف هستن بهتره اول کتاب پژوهش عملیاتی دکتر مهرگان (جلد سفید رنگ) که متن درسیه (البته یه کتاب خلاصه با جلد سیاه هم داره که اون مد نظر ما نیست.) رو بخونن و بعد کتاب عارفه فدوی به همراه تست هاش رو بخونن.

منابع:

  1. پژوهش عملیاتی نوشته دکتر عارفه فدوی انتشارات نگاه دانش
  2. پژوهش عملیاتی نوشته دکتر مهرگان(جلد سفید)

مالیه عمومی و بودجه(رشته مدیریت دولتی):

این درس مخصوص مدیریت دولتی هست و چون من رشته مالی/بازرگانی امتحان دادم اطلاع زیادی در مورد این درس ندارم ولی با توجه به پرس وجوها از بچه های دولتی یا سایت های مختلف .فقط به ذکر منابع به ترتیب اهمیت اکتفا می کنم.

مالیه عمومی:

1-     مالیه عمومی نوشته مهندس تقوی و ابوطالب

2-     مالیه عمومی و تنظیم خط مشی مالی نوشته رنگریز-خورشیدی

3-     مالیه عمومی و بودجه نوشته دکتر عزیزی(به گفته دوستان همون منبع اول کافیه و دیگه نیازی به 2و3 نیست و در صورت وقت داشتن اینارو میتونین بخونید)

بودجه:

1-     کتاب بودجه و برنامه ریزی+مجموعه تست های کنکور سراسری و آزاد نوشته داود کیاجوری

2-     اصول و مبانی نوین نظام نوین بودجه در ایران نوشته موسی خانی(منبع اول کافیه و در صورت وقت داشتن دومی رو بخونید)

 

کاربرد کامپیوتر در مدیریت (رشته مدیریت کار آفرینی)

به همون دلیل قبلی فقط به ذکر منابع می پردازم:

1-     کاربرد کامپیوتر در مدیریت نوشته حبیب الله کشتار ملکی انتشارات سمت ( منبع اصلی)

2-     راهنمای کاربرد کامپیوتر در مدیریت و حسابداری نوشته مهندس حمید خاکسار انتشارات آدنا

دوستان عزیز برای آشنایی با فلاش کارت های دروس تئوری مدیریت و زبان تخصصی که می تواندبسیار بسیار برای آمادگی شما در آزمون کارشناسی ارشد مفید باشد به لینک زیر از همین بلاگ مراجعه فرمایید:
http://arshademodereyat.parsiblog.com/1769774.htm

 به امید موفقیت همه شما در آزمون کارشناسی ارشد مدیریت.

 


86/5/29
9:51 صبح

منابع کارشناسی ارشد مدیریت - قسمت دوم

ریاضی:

خب نوبت به درس ریاضی رسید. کسایی که میخوان ارشد مدیریت امتحان بدند چند دسته هستند . اول اونایی که رشتشون مدیریت بوده و دیپلم ریاضی فیزیک دارند .دوم کسایی هستند که رشتشون مدیریت بوده ولی دیپلم غیر از ریاضی دارند.دسته سوم کسایی هستند که رشتشون مهندسی هایی بوده که ریاضی خیلی کار کردند (مثل مکانیک، برق،عمران و....) و یا رشته های علوم پایه مثل ریاضی ،فیزیک و ... و بالا خره دسته چهارم کسایی که رشته هایی رو خوندند که زیاد با ریاضی سر و کار نداره.

 

برای دسته اول بهتره اول کتاب ریاضی نوشته امید محمودیان(کتاب آبی رنگ) انتشارات نگاه دانش رو بخونن یعنی قسمتی رو که درس داده خوب خوب بخونن و بفهمن بعدش هم همه تست های آزمون های سراسری اون رو بزنند .البته اینم بگم که لازم نیست همه مباحث و قسمت های اونو بخونن، کافیه یه نگاه به کنکور های دو سه سال اخیر بندازن تا متوجه بشن .اگر قرار شد وبلاگ ادامه پیدا کنه در این مورد هم خواهم نوشت .

دسته دوم اگر ریاضیشون ضعیف نیست یعنی در حد متوسط هست باید مثل دسته اول عمل کنند. ولی اگر که ریاضیشون ضعیفه و واقعا وقتی تست های ارشد رو می بینن برق از سرشون می پره بهتره اول به کتاب هایی مراجعه کنند که تو اونها درس رو توضیح داده و بعد برند سراغ تست های سراسری سال های قبل برای این کار می تونن از کتاب ریاضیات و کاربرد آن در مدیریت عالم تبریز-فاریابی باسمنج استفاده کنند . و تست ها رو هم که هم در ریاضیات هادی رنجبران هست و هم در منبع دسته اول. هر کدوم رو خواستین انتخاب کنید.

دسته سوم به نظر من (من خودم جز دسته سوم بودم) زیاد لازم نیست به خوندن مفاهیم بپردازند و بیشتر باید تست بزنند برای این کار کتاب ریاضیات هادی رنجبران کمک زیادی خواهد کرد . البته می تونن خلاصه درسها رو از کتاب رنجبران بخونن و تست های منبع دسته اول رو بزنن چون اون تست ها کامل تره. یه سری تست مولف هم داره(رنجبران) که اگه وقت داشته باشین بدک نیست . البته بگم ها یه مطالب کوچولویی هست که تو کتاب رنجبران نیست و باید کتاب محمودیان هم کنار دستتون باشه.

در ضمن کتاب امید محمودیان مباحث اضافه زیادی داره که لازم نیست برای کنکور ارشد بخونین که همون طور که گفتم با نگاه به سوالهای سه چهار سال اخیر متوجه میشین.(اینو برای همه گفتم).

دسته چهارم هم باید مثل دسته دوم قسمت دوم عمل کنند.(چقدر دسته دسته شد ...)

البته من برای این دسته بندی ملاک رو آشنایی با ریاضیا ت گذاشتم دیگه خودتون سطح ریاضیه خودتون رو معلوم کنید ، کتاب ها رو هم ببینید و تشخیص بدید که از چه کتاب باید استفاده کنید.

منابع:

1-     ریاضیات عمومی  امید محمودیان .

2-     ریاضیات  هادی رنجبران

3-     ریاضیات و کاربرد آن در مدیریت عالم تبریز-فاریابی باسمنج

4-     ریاضیات و کاربرد آن در مدیریت پورکاظمی جلد 1و2 که میتونه به جای 3 استفاده بشه ولی 3 بهتره.

آمار:

برای آمار هم باید بگم اونایی که آمار نخوندن و یا خوندن ولی ضعیف هستند .و یا اصلا می خوان تسلط بیشتری بر روی مفاهیم داشته باشند کتاب آمار عادل آذر انتشارات سمت بهترین و کامل ترین منبع هست البته بگم فقط جلد یک اون.در مورد جلد دو و مطالبی که تو اون هست باید بگم که وقت خودتون رو صرفش نکنید چون تو پنج ، شش سال اخیر یا اصلا ازش سوال نیومده و یا فقط یکی دو تا اومده(البته به جز سال 83) که به نظر من به وقت گذاشتن روی اون نمی ارزه . و بعد از اون تست های آمار و احتمال هادی رنجبران رو بزنن. (البته سراسریش در اولویت هست و بعد از اون تست های مولف ،دور آزاد رو  خط بکشید).

 و برای اونایی که آمارشون در حد متوسط به بالا هست و یا این که تو برنامه ریزی شون وقت زیادی واسه آمار ندارن بهترین گزینه آمار و احتمالات هادی رنجبران هست . که اول خلاصه درساشو بخونن و بعد تست هاشو بزنن .برای تست ها هم اول سراسری ها و بعد تست های مولف(اگر وقت دارند). یه نکته دیگه در مورد این کتاب این که از اون قسمت کتاب که مربوط به مطالب جلد 2 عادل آذر هست نیازی به خوندن نیست . به جز ضریب همبستگی و رگرسیون.

تئوری مدیریت:

این درس به همراه زبان خیلی مهم هستند و در قبولی شما تاثیر زیادی خواهند داشت چون ضریبشون 3 هست.

من منابع رو معرفی می کنم که زیاد هم نیاز به توضیح نداره چون تکنیک و فن خاصی نمی خاد و فقط باید بخونین و روی اونها تسلط پیدا کنین.

1-     کتاب مدیریت عمومی مهدی الوانی

باید این کتاب خورده بشه ، کتاب خوبی هست و متن روانی هم داره.(پیوست هاش رو هم حتما بخونید)

2-     کتاب مبانی سازمان ومدیریت       دکتر علی رضاییان

از اتشارات سمت هست و کتاب نسبتا روان وخوبیه.

     3-     کتاب مبانی مدیریت رفتار سازمانی        علی رضاییان.

          از اتشارات سمت هست و کتاب نسبتا روان وخوبیه

4-     کتاب مدیریت منابع انسانی             اسفندیار سعادت.

از انتشارات سمت و کتاب بسیار خوبی هست.

     5-   کتاب تجزیه وتحلیل و طراحی سیستم   علی رضاییان

          به سبک دیگر کتاب های این نویسنده

     6-مبانی فلسفی و تئوری های رهبری و رفتار سازمانی       علی اکبر افجه

         در مورد این کتاب فقط باید بگویم یا للعجب . واقعا کتاب بیخود و مضخرف و بی سر وته ای هست که شما رو واقعا از درس خواندن سیر خواهد کرد . ولی چه کنیم که این آقا سال های 84 و 85 طراح سوال بوده و حدود 15 سوال از کتابش مطرح کرده در هر آزمون .و شیوه اش هم اینه که لای کتابو مثل فال حافظ باز می کنه و از 5 صفحه این ور تر و اون ورترش همه سوال هاش رو طرح می کنه .ولی سال 86 یعنی همین کنکور اخیر فقط یک سوال از کتابش اومده . ولی نمیشه ریسک کرد و نخوند.

7- و اما جزوه تئوری مدیریت پارسه هم اگه بتونین گیر بیارین خوبه چون همه مطالبی که تو کتاب های دیگه هم اومده رو کم وبیش به طور مختصر توضیح داده. البته منظورم از جزوه منظورم جزوه کلاس اون موسسه نیست بلکه جزوه چاپی اونو میگم.(یا همون مکاتبه ای) .

8- یه و امای دیگه، کتاب تست تئوری های مدیریت نوشته مهدی باقرلو و سید اباذر نورحسینی از سری کتاب های راهیان ارشد.

 پیشنهاد من اینه که وقتی تمام منابع رو مطالعه کردین و در یک ماه آخر تمام تست های این کتاب رو چه تست های صنایع چه MBA و چه مدیریت (به جز تست های دانشگاه آزاد ) رو حلاجی کنید.البته بعضی از تست ها رو هم غلط جواب داده( البته تعدادش کمه) بیشتر تو رشته مدیریتش که برای این مورد هم کافیه دو جلد کتاب سوالات سال های گذشته پردازش در کنارتون باشه تا اگه مشکلی پیش اومد تطبیق بدین.

بگما این خیلی مهمه ها ،که البته زیاد هم بچه ها به او توجه ندارن به خصوص تست های MBA  سال های قبل .

منابعی که گفتم همشون حتما حتما باید خونده بشن (به جز دو تای آخر که می تونه نقطه قوت شما نسبت به بقیه باشه) و البته منابع زیاد دیگه ای هستن که اولا فکر نکنم برسین بخونین دوما زیاد ازشون سوال طرح نمیشه و اگر هم بشه شما با اون کتاب هایی که گفتم می تونین بهشون جواب بدین جون اکثر مباحثشون مشترک هستند و اگر هم نکته مهم کنکوری دیگه ای از اونا باشه شما تو 8 خوندین.

 دوستان عزیز برای آشنایی با فلاش کارت های دروس تئوری مدیریت و زبان تخصصی که می تواندبسیار بسیار برای آمادگی شما در آزمون کارشناسی ارشد مفید باشد به لینک زیر از همین بلاگ مراجعه فرمایید:
http://arshademodereyat.parsiblog.com/1769774.htm


86/5/27
9:59 صبح

منابع کارشناسی ارشد مدیریت – قسمت اول

در این پست به معرفی منابع کارشناسی ارشد مدیریت می پردازم .البته سعی من بر این بوده که این کار متفاوت تر و مفید تر از سایر سایت ها و وبلاگ ها در این زمینه باشه که فقط به ذکر لیست منابع می پردازند.

و یه نکته دیگه این که منابع صرفا جنبه پیشنهادی داشته و با توجه به تجربیات خودم و همین طور پرس و جوهایی است که در این زمینه داشته ام. توضیحات همراه هر منبع فقط و فقط تجربیات خودم بوده که من به این شیوه درس خوندم و البته نتیجه هم گرفتم.

خب بپردازیم به اصل مطلب:

زبان عمومی:

توضیحات:

این زبان عمومی واقعا دردسر سازه چون هیچ منبع درست وحسابی و موثقی نداره .خب خیلی ها کتاب 504 رو توصیه می کنند ولی به نظر من نه وقت خوندن اون هست و نه زیاد به درد کنکور ارشد می خوره  البته نه که اصلا به درد نخوره ولی کارهای بهتری هم میشه کرد.

کاری که من کردم و به شما هم پیشنهاد می کنم انجام بدین اینه که تمامی سوالات زبا ن عمومی سال های پیش رو بخونین. البته بخورین نه این که فقط بخونین!!! چه جوری؟؟

خب همه سوالات آزمون سراسری سال های گذشته(از همه رشته ها فقط به مدیریت اکتفا نکنید) رو بردارین و نه تنها معنی سوال و جواب اونو بلکه بقیه گزینه ها رو هم یکی یکی ترجمه کنین و بخونین یعنی به طور کامل سوال رو حلاجی کنین و همه کلماتی که چه در چهار گزینه و چه در خود متن سوال اومده رو بخونین. خب حالا این کارو با CLOZE PASSEGE ها و درک مطلب ها هم انجام بدین .البته فقط برای زبان عمومی اینا رو میگم به تخصصی هم میرسیم.

این رو هم بهتون بگم که  تو هیج کتابی ترجمه سوال و هر چهار گزینه رو پیدا نمی کنین (البته من سراغ ندارم) و بنابراین باید زحمت بکشین و و از تو دیکشنری درشون بیارین.

البته این برای کسانی هست که زبانشون در حد متوسط هست واما اگه یه کمی ضعیف تر هست بهتون توصیه می کنم اول کتاب پیش دانشگاهی رو بخونین!!!! تعجب کردین ؟؟ می دونم. این کتاب یک سری لغات واقعا لازم و ضروری که خیلی پر کاربد هست رو داره و انتظار نداشته باشین که با خوندن این کتاب حتی 5 درصد هم بتونین بزنید ولی برا فهم متون و جملات خیلی خیلی کمک می کنه. این رو هم بگم منظورم کتاب جدید پیش دانشگاهی نیست ها بلکه کتاب سال 80 یا 81 رو گیر بیارین کتاب با قطع معمولی و جلد سبز رنگ ( کتاب جدید در قطع رحلی و قرمز رنگه که اصلا به درد شما نمی خوره) و کلماتش که خیلی هم زیاده رو بخونین.

در مورد گرامر هم به نظر من دورشو یه خط قرمز بکشین چون هر چی هم که بخونین آخرش احتمال این که به سوالاتش جواب بدین خیلی کمه ولی اگه می خواین دلتون آروم بگیره و اون رو هم بخونین در حد کتاب های دبیرستان کافیه .

منابع پیش نهادی:

1-     زبان عمومی از سری کتاب های راهیان ارشد مولف مهندس سید اباذر(مهرزاد) نورحسینی

       برا ی گرامر هم فصل اول همین کتاب کافیه(زیاد هم هست) در ضمن تست های تالیفی و دانشگاه آزاد و قسمت واژه هاشو نمیخاد بخونید یعنی حجم کتاب نصف میشه.

2 - زبان پیش دانشگاهی چاپ سال 80 یا 81

در آخر بعد از این کارها انتظار نداشته باشین که هر 15 تست عمومی رو جواب بدین ولی رو 5 الی 8 تاش میتونین حساب کنید که البته عالیه.

زبان تخصصی:

در این مورد معرفی منبع راحت تره چون یه سری لغات تخصصی هست که لازمه (ولی کافی نیست) بدونین که من برای این کار کتاب زبان تخصصی ونووس جلد اول (مقدماتی) و کتاب زبان تخصصی مدیریت نوشته دکتر سید علی اکبر افجه و حسین متنی از انتشارات سنجش و سنجش تکمیلی رو پیشنهاد می کنم.

خب ابهامات : اولا جلد 2 ونوس رو نگفتم چون خیلی در هم برهم و واقعا با جمله بندی های طولانی و وقت گیر هست که البته زیاد هم به نظر من کمکی نمیکنه.دوما کتاب افجه رو معرفی کردم چون برگرفته از همین کتاب های ونوس هست و البته روان تر و مفید تر.

خب بعد از این که کلمات رو خوندین و یاد گرفتین حالا نوبت بر تسلط و جواب دادن به سوال های کنکور هست. همون طور که می دونین  سوال ها به صورت سه تا متن 5 سواله هست که فقط دونستن کلمه کافی نیست و باید توانایی درک متون رو داشته باشین (در آینده یک پست جهت تکنیک های جواب دادن به این گونه سوالات خواهم گذاشت.) برای این کار بهترین روش مطالعه کتب مدیریتی به زبان انگلیسی هست ولی اگه وقت ندارین کتاب Gmat داور ونوس و پگاه شاپوری خوبه به علاوه سوالات سال های قبل.و البته بدونین که برای جواب دادن به سوالات متنی فقط دونستن کلمات یا تسلط بر متون کافی نیست وبه کمی زیرکی و هوش شما هم بستگی داره.

منابع:

1-زبان تخصصی نوشته داور ونوس انتشارات دانشگاه تهران(جلد مقدماتی)

2- کتاب زبان تخصصی مدیریت نوشته دکتر سید علی اکبر افجه و حسین متنی از انتشارات سنجش و سنجش تکمیلی.

3- کتاب GMAT نوشته داور ونوس و پگاه شاپوری انتشارات نگاه دانش

4-زبان تخصصی نوشته داور ونوس انتشارات دانشگاه تهران(جلد پیشرفته) – در صورت تمایل و داشتن وقت.

دوستان عزیز برای آشنایی با فلاش کارت های دروس تئوری مدیریت و زبان تخصصی که می تواندبسیار بسیار برای آمادگی شما در آزمون کارشناسی ارشد مفید باشد به لینک زیر از همین بلاگ مراجعه فرمایید:
http://arshademodereyat.parsiblog.com/1769774.htm

 به امید موفقیت شما دوستان عزیز در آزمون کارشناسی ارشد


86/5/24
2:25 عصر

برخی توصیه ها پیرامون آمادگی برای آزمون کارشناسی ارشد

بسیاری از مطالب زیر را خود شما می­دانید. در اینجا تنها تلاش شده است که مجموعه توصیه ها در یکجا جمع شده و تنها جنبه یادآوری دارند. شاید بسیاری از شما دوستان بتوانند در مورد هر بند از مطالب زیر مقاله­ای نیز بنویسند. 

به دلیل تفاوت در شرایط روحی، قابلیتهای ذاتی، نوع عادات مطالعه، مشغولیتهای کاری و خانوادگی و بسیاری مسائل دیگر، اینکه بتوان برای همه داوطلبان نسخه یکسان پیچید ممکن نیست. شما که از نقاط قوت و ضعف خود آگاه هستید، باید با عمیق شدن در تجربه سایر افراد، راه موفقیت را خود بیابید.

    برخی توصیه ها ! 

Ü   اول خطاب به دوستانی که قبولی در کارشناسی ارشد رشته مدیریت را هدفی سهل و آسان می­دانند و صرفا" با هدف قبولی و نه علاقه بجای رشته تخصصی خود رشته مدیریت را هدف قرار داده­اند:

 گرایشهای رشته مدیریت به لحاظ تعداد زیاد شرکت کننده و پذیرش محدود از دشوارترین رشته­ها برای قبولی به شمار می­رود. اگر شما قبولی در آزمون رشته مدیریت را حفظ کردن چند کتاب مدیریتی و یا روبرو بودن با رقبای عقب مانده می­دانید، سخت اشتباه می­کنید؛  قبول ندارید امتحان کنید! 

Ü   یک مدیر خوب هیچگاه کار امروز را به فردا موکول نمی­کند. اکنون که تصمیم خود را گرفته اید کار را به تاخیر نیاندازید. اگر شما جزو افرادی هستید که گرفتن رژیم غذایی را به روز اول هفته، روز اول ماه یا سال موکول می­کنند مراقب باشید! 

Ü   قبولی در آزمون همه چیز نیست! برنامه های جایگزین برای آینده خود در نظر بگیرید تا درصورت عدم قبولی همه چیز را از دست رفته نبینید. حداقل دست آورد شما از این موضوع آرامش در جلسه آزمون است. 

Ü   از مطالعه خود لذت ببرید. اگر قرار باشد درس خواندن برای شما جایگزینی مناسب برای شکنجه­ روحی باشد، بهتر است در تصمیم خود برای ادامه تحصیل تجدید نظر کنید. 

Ü      برای موفقیت پشتکار اصل ضروری است، به ضریب هوشی خود بسنده نکنید، اصلا" کافی نیست. 

Ü   از دوران دبستان به ما آموخته اند که "اگر می­خواهی نتیجه خوب بگیری، برای نمره بیست تلاش کن". آزمون از نوع کارشناسی ارشد هم از این قاعده مستثناء نیست، باید رتبه­های نخست را هدف قرار دهید. 

Ü   آیا شما جزو افرادی هستید که تا یک فصل کتاب را همانند یک استاد ندانند به فصل دیگر نمی­روند. خیلی مراقب باشید؛ حجم مطلب زیاد و زمان محدود است. آیا تا به حال فکر کرده­اید که اگر قرار باشد نقاش ساختمانی فقط اولین اتاق را بسیار خوب رنگ آمیزی کند به سختی از آن اتاق خارج خواهد شد. 

Ü   آنچه که نباید مطالعه شود را شناسایی کنید. مراقب باشید حجم زیاد اطلاعات در رشته مدیریت برای شما مشکل آفرین نشود. منابع سالهای اخیر و درجه اهمیت هر یک را بیابید.  

Ü   مهمترین بخش هر منبع درسی را شناسایی کنید. چطور؟ ابتدا مروری سربع بر مطالب داشته و سپس با مرور تستهای سالهای اخیر، با شکل و تفکر طراح سووالات آشنا شوید. همینطور مسیر برای مطالعه موثرتر را خواهید یافت(از اینکه در جلسه آزمون انقلابی در تفکر و نوع دیدگاه طراح سووال مشاهده کنید، خیلی تعجب نکنید و آمادگی پذیرش آن را داشته باشید). 

Ü   حتما" وقتی را برای دوره کردن مطالب در نظر بگیرید. بسیاری از دروس اگر برای مدت کوتاهی مرور نشوند، به هنگام برخورد با آنها ممکن است تصور کنید که آن مطلب را برای بار اول می­بینید. 

Ü   با توجه به تعداد زیاد دروس رشته مدیریت، داشتن خلاصه مطالب که حاصل جمعبندی شما از مطلب است در هرشکل ممکن (نوشته یا صوت) بسیار مفید است. این مستندات در روزهای آخر به داد شما می­رسند. به­خاطر داشته باشید که خلاصه نویسی زمان بر است، پس با مدیریت زمان به سراغ آن بروید. 

Ü   آزمونهای آزمایشی را برای محک زدن مستمر خود انتخاب کنید. از بین انبوه این دسته آزمونها با استفاده از شاخصهای مانند تعداد شرکت کنندگان و رقبا در آزمون ، میزان استاندارد بودن سووالات، صحت و سرعت دستیابی به نتایج آزمون، انتخاب خود را انجام دهید. اگر شرکت در این آزمونها برای شما از لحاظ علمی هیچ مزیتی نداشته باشد؛ حداقل آن است که شما به شرکت در یک جلسه آزمون چند ساعته عادت می­کنید. بسیاری از داوطلبان با سطح علمی بالا به علت خستگی در اواخر جلسه آزمون از دور خارج می­شوند. 

Ü   هزینه فرصت شرکت در آزمون برای بسیاری از داوطلبان بسیار قابل توجه است. ترک شغل، مرخصی کاری، اختصاص وقت کمتر به خانواده از هزینه های شرکت در این آزمون است. اگر شما از جمله داوطلبانی هستید که شغل شما درس خواندن است، از این فرصت به­دست آمده استفاده ببرید ممکن است دیگر چنین موقعیتی به دست نیاید. 

Ü      با تمرین تست زدن، زمان تقریبی مورد نیاز هر درس را تجربه کنید و در جلسه آزمون برنامه­ریزی شده وارد شوید. 

Ü   تجربه نشان داده است که اکثر قبول شدگان در یک یا دو درس نسبت به بقیه دروس قویتر بوده اند. این توانایی در جلسه آزمون به شما آرامش و قوت قلب می­دهد. اگر سووالات درس محبوب شما سخت است نگران نشوید، شما باز هم بهتر از بقیه هستید. 

Ü      سعی کنید در همه دروس توانایی پاسخ به سووالات را داشته باشید. نمره صفر در یک درس می­تواند شما را از دور خارج کند. 

Ü      برای دروسی که خیلی ضعیف هستید یا تجربه آموزشی ندارید، برنامه ریزی خاص کنید. 

Ü      در جلسه آزمون در هنگام پاسخ به سووالات وسواس به خرج ندهید. قرار نیست که نمرات شما در درسها بالای 80 درصد باشد. 

Ü      در جلسه آزمون راه حلهای تمرین نشده را امتحان نکنید.  

Ü      برای فهم بهتر مفاهیم مدیریتی، بازاریابی و ..... در زندگی روزمره خود برای آنها کاربرد پیدا کنید. 

Ü      اول دروس سخت را شروع کنم یا آسان ؟ به نظر من اول باید قورباغه را قورت داد! 

Ü   انرژی خود را تا لحظات آخر و هنگام آزمون حفظ کنید. رسیدن پیش از موقع به حداکثر آمادگی می­تواند در ادامه مستهلک کننده باشد.

    --------------------------------------------------------------------------------------------------

 

بزودی به شرح تفصیلی منابع آزمون کارشناسی ارشد می پردازم.


86/5/24
2:23 عصر

سر آغاز

 
با سلام

 

هدف از این وبلاگ کمک به کلیه افرادی هست که تصمیم دارند در کنکور کارشناسی ارشد رشته های مدیریت(کد ????) و مدیریت اجرایی شرکت کنند.

از جمله مطالبی که به زودی در این وبلاگ خواهید دید:

- منابع کارشناسی ارشد

- ضرایب دروس

-تحلیل کارنامه های سال های گذشته

-توصیه های مهم و ضروری

- آشنایی با رشته ها

- واحد های کارشناسی ارشد مدیریت(گرایش های مختلف)

- بودجه بندی سوالات کارشناسی ارشد

- سرفصل دروس

- اخبار مربوط به آزمون کارشناسی ارشد

- ارئه خلاصه دروس و نکات مهم درسی

- و کلی مطالب مفید دیگر

و البته پاسخ به سوالات شما دوستان عزیز

و همین طور مکانی برای بحث و تبادل اطلاعات در مورد کنکور کارشناسی ارشد .

به حول و قوه الهی به زودی این وبلاگ آغاز به کار خواهد کرد. امید است که برای شما دوستان عزیز مفید واقع شود. والبته این مستلزم بیان نظرات و همین طور انتقادات و پیشنهاد های شما دوستان عزیز می باشد.