سفارش تبلیغ
صبا ویژن

86/6/4
9:32 صبح

منابع کارشناسی ارشد مدیریت – قسمت سوم

 

در ادامه معرفی منابع کارشناسی ارشد می رسیم به :

اقتصاد خرد:

 اصولا این درس اقتصاد خرد یه درس خوش دستیه .اصلا درس اقتصاد(البته تو ارشد مدیریت) یه درسیه که با یه کمی تلاش و خوندن کمترین منابع میتونین درصد خوبی رو ازش بیارین.البته باید بگم که باید مطالب اقتصاد رو بفهمین و اگه یه کمی هم ریاضی بدونین کارتون راحت تره ولی بهتون تاکید می کنم باید مطالب رو خوب خوب بفهمین و حفظ نکنید و البته تست های سال گذشته و یا حتی فراتر از اون  تست های کتاب 2000 تست محسن نظری می تونه در تسلط به مطالب به شما کمک خیلی خیلی زیادی بکنه.

برای خوندن اقتصاد خرد بهتره اول، هر فصل رو از روی کتاب اقتصاد خرد محسن نظری بخونین و چند روز بعد تست های اون فصل رو از کتاب 2000 تست بزنین البته حجم تست ها خیلی زیاده ولی اگه همه رو بخونین(و البته بفهمین) فوق العاده عالیه و اگر وقت کافی ندارین بهتره یه تعدادیشو + تست های سراسری انتخاب کننین و بزنید.

یک نکته در مورد کتاب 2000 تست این که چند فصلی از اون تو کتاب اقتصاد خرد محسن نظری نیست که لازم نیست اون فصل ها رو بخونید و یا برید دنبالش که مطالبش رو پیدا کنید.

منابع:

1-     اقتصاد خرد نوشته محسن نظری انتشارات نگاه دانش

2-     2000 تست اقتصاد خرد نوشته محسن نظری انتشارات نگاه دانش

3-     باور کنید چیز دیگه ای لازم نیست همون ها رو خوب خوب بخونین کافیه.پوزخندخودتی

اقتصاد کلان:

خب و اما اقتصاد کلان در مورد این درس باید بگم که یه خورده از خرد سخت تره(هر چی باشه کلانه دیگه) و یا بهتره بگم یه جوراییه. ولی میشه مهارش کرد.در مورد کلان به این نکته توجه کنید که به همون سرعتی که زود یاد می گیرید زود یادتون می ره (وقتی خوندین می بینید) پس مرور یادتون نره. البته مرور برای همه درس ها لازمه و اگه مرور نکنین کارایی تون تا 60 الی 70 درصد کم میشه .پس مرور یادتون نروه.(در این مورد هم تو یه پست خواهم نوشت). در مورد تست زنی و روش خوندن دقیقا مثل خرد عمل کنید .همه اون چیزهایی که برای خرد گفتم اینجا هم حکم می کنه.

منابع:

1-     اقتصاد کلان نوشته محسن نظری انتشارات نگاه دانش

2-     2000 تست کلان نوشته محسن نظری انتشارات نگاه دانش 

پژوهش عملیاتی:( رشته های مالی/بازرگانی و صنعتی)

قابل توجه بچه های مالی/ بازرگانی و صنعتی:

بی شک سخت ترین درس و سخت ترین سوالاتی که خواهید دید در همین درس خواهد بود . البته خوندن این درس خیلی شیرینه و فهمیدنش سخت تر از بقیه درس ها نیست ولی وقتی به تست های دو سه سال اخیر توجه کنید می بینید که چه تست های واقعا مشکلی ازش طرح میشه و با این وقت کم تقریبا درصد بالا زدن در این درس خیلی مشکله.و 90 درصد از افرادی که روزانه قبول میشن (یعنی بهترین رتبه ها) بیشتر از 30 الی 35 درصد نمی زنند و باید بگم تعداد زیادی از این 90 درصد هم زیر 20 درصد می زنند .ولی باز هم خیلی مهم هست. تو کنکور مدیریت و تو اون گرایشی که امتحان می دین هرگز نگین من این درسو نمی خونم تا کید می کنم هرگز هیچ درسی رو کنار نذارید و یا حتی نگین این درسو که نمیشه درصد بالایی زد پس وقت کمتری روش بذارید نه اصلا این فکرا رو نکنید وبه این نکته توجه داشته باشید که اگر شما این درسو سفید گذاشته باشین و رقیب شما 10 درصد زده باشه و همه چیزتون با هم برابر باشه 60 تا 70 نفر تو رتبه هاتون فرق میافته.که این تفاوت می تونه به قیمت از روزانه به شبانه رفتن ویا از شبانه به قبول نشدن تموم بشه.

 پس باید پژوهش رو هم مثل بقیه درس ها و شاید بیشتر بخونید و خب انتظار درصد بالایی رو نداشته باشید .چون اگر بلد هم باشید سر کنکور وقت کم خواهید آورد (برای این درس).

در مورد منابع پیشنهادی برای این درس:

بچه های رشته ریاضی و مهندسی صنایع و همین طور بچه های مدیریتی که البته خوب این درسو یاد گرفتن .کتاب پژوهش عمیاتی نوشته دکتر عارفه فدوی از انتشارات نگاه دانش کافیه البته تمام تست های آزمون سراسری سال های قبل رو هم باید از این کتاب بزنید و نیازی به تست های مولف و یا تست های آزاد نیست.

برای بچه های بقیه رشته ها که تا حالا این درسو نخوندن و یا اون دسته از بچه های مدیریتی که تو این درس خیلی ضعیف هستن بهتره اول کتاب پژوهش عملیاتی دکتر مهرگان (جلد سفید رنگ) که متن درسیه (البته یه کتاب خلاصه با جلد سیاه هم داره که اون مد نظر ما نیست.) رو بخونن و بعد کتاب عارفه فدوی به همراه تست هاش رو بخونن.

منابع:

  1. پژوهش عملیاتی نوشته دکتر عارفه فدوی انتشارات نگاه دانش
  2. پژوهش عملیاتی نوشته دکتر مهرگان(جلد سفید)

مالیه عمومی و بودجه(رشته مدیریت دولتی):

این درس مخصوص مدیریت دولتی هست و چون من رشته مالی/بازرگانی امتحان دادم اطلاع زیادی در مورد این درس ندارم ولی با توجه به پرس وجوها از بچه های دولتی یا سایت های مختلف .فقط به ذکر منابع به ترتیب اهمیت اکتفا می کنم.

مالیه عمومی:

1-     مالیه عمومی نوشته مهندس تقوی و ابوطالب

2-     مالیه عمومی و تنظیم خط مشی مالی نوشته رنگریز-خورشیدی

3-     مالیه عمومی و بودجه نوشته دکتر عزیزی(به گفته دوستان همون منبع اول کافیه و دیگه نیازی به 2و3 نیست و در صورت وقت داشتن اینارو میتونین بخونید)

بودجه:

1-     کتاب بودجه و برنامه ریزی+مجموعه تست های کنکور سراسری و آزاد نوشته داود کیاجوری

2-     اصول و مبانی نوین نظام نوین بودجه در ایران نوشته موسی خانی(منبع اول کافیه و در صورت وقت داشتن دومی رو بخونید)

 

کاربرد کامپیوتر در مدیریت (رشته مدیریت کار آفرینی)

به همون دلیل قبلی فقط به ذکر منابع می پردازم:

1-     کاربرد کامپیوتر در مدیریت نوشته حبیب الله کشتار ملکی انتشارات سمت ( منبع اصلی)

2-     راهنمای کاربرد کامپیوتر در مدیریت و حسابداری نوشته مهندس حمید خاکسار انتشارات آدنا

دوستان عزیز برای آشنایی با فلاش کارت های دروس تئوری مدیریت و زبان تخصصی که می تواندبسیار بسیار برای آمادگی شما در آزمون کارشناسی ارشد مفید باشد به لینک زیر از همین بلاگ مراجعه فرمایید:
http://arshademodereyat.parsiblog.com/1769774.htm

 به امید موفقیت همه شما در آزمون کارشناسی ارشد مدیریت.