سفارش تبلیغ
صبا ویژن

86/5/27
9:59 صبح

منابع کارشناسی ارشد مدیریت – قسمت اول

در این پست به معرفی منابع کارشناسی ارشد مدیریت می پردازم .البته سعی من بر این بوده که این کار متفاوت تر و مفید تر از سایر سایت ها و وبلاگ ها در این زمینه باشه که فقط به ذکر لیست منابع می پردازند.

و یه نکته دیگه این که منابع صرفا جنبه پیشنهادی داشته و با توجه به تجربیات خودم و همین طور پرس و جوهایی است که در این زمینه داشته ام. توضیحات همراه هر منبع فقط و فقط تجربیات خودم بوده که من به این شیوه درس خوندم و البته نتیجه هم گرفتم.

خب بپردازیم به اصل مطلب:

زبان عمومی:

توضیحات:

این زبان عمومی واقعا دردسر سازه چون هیچ منبع درست وحسابی و موثقی نداره .خب خیلی ها کتاب 504 رو توصیه می کنند ولی به نظر من نه وقت خوندن اون هست و نه زیاد به درد کنکور ارشد می خوره  البته نه که اصلا به درد نخوره ولی کارهای بهتری هم میشه کرد.

کاری که من کردم و به شما هم پیشنهاد می کنم انجام بدین اینه که تمامی سوالات زبا ن عمومی سال های پیش رو بخونین. البته بخورین نه این که فقط بخونین!!! چه جوری؟؟

خب همه سوالات آزمون سراسری سال های گذشته(از همه رشته ها فقط به مدیریت اکتفا نکنید) رو بردارین و نه تنها معنی سوال و جواب اونو بلکه بقیه گزینه ها رو هم یکی یکی ترجمه کنین و بخونین یعنی به طور کامل سوال رو حلاجی کنین و همه کلماتی که چه در چهار گزینه و چه در خود متن سوال اومده رو بخونین. خب حالا این کارو با CLOZE PASSEGE ها و درک مطلب ها هم انجام بدین .البته فقط برای زبان عمومی اینا رو میگم به تخصصی هم میرسیم.

این رو هم بهتون بگم که  تو هیج کتابی ترجمه سوال و هر چهار گزینه رو پیدا نمی کنین (البته من سراغ ندارم) و بنابراین باید زحمت بکشین و و از تو دیکشنری درشون بیارین.

البته این برای کسانی هست که زبانشون در حد متوسط هست واما اگه یه کمی ضعیف تر هست بهتون توصیه می کنم اول کتاب پیش دانشگاهی رو بخونین!!!! تعجب کردین ؟؟ می دونم. این کتاب یک سری لغات واقعا لازم و ضروری که خیلی پر کاربد هست رو داره و انتظار نداشته باشین که با خوندن این کتاب حتی 5 درصد هم بتونین بزنید ولی برا فهم متون و جملات خیلی خیلی کمک می کنه. این رو هم بگم منظورم کتاب جدید پیش دانشگاهی نیست ها بلکه کتاب سال 80 یا 81 رو گیر بیارین کتاب با قطع معمولی و جلد سبز رنگ ( کتاب جدید در قطع رحلی و قرمز رنگه که اصلا به درد شما نمی خوره) و کلماتش که خیلی هم زیاده رو بخونین.

در مورد گرامر هم به نظر من دورشو یه خط قرمز بکشین چون هر چی هم که بخونین آخرش احتمال این که به سوالاتش جواب بدین خیلی کمه ولی اگه می خواین دلتون آروم بگیره و اون رو هم بخونین در حد کتاب های دبیرستان کافیه .

منابع پیش نهادی:

1-     زبان عمومی از سری کتاب های راهیان ارشد مولف مهندس سید اباذر(مهرزاد) نورحسینی

       برا ی گرامر هم فصل اول همین کتاب کافیه(زیاد هم هست) در ضمن تست های تالیفی و دانشگاه آزاد و قسمت واژه هاشو نمیخاد بخونید یعنی حجم کتاب نصف میشه.

2 - زبان پیش دانشگاهی چاپ سال 80 یا 81

در آخر بعد از این کارها انتظار نداشته باشین که هر 15 تست عمومی رو جواب بدین ولی رو 5 الی 8 تاش میتونین حساب کنید که البته عالیه.

زبان تخصصی:

در این مورد معرفی منبع راحت تره چون یه سری لغات تخصصی هست که لازمه (ولی کافی نیست) بدونین که من برای این کار کتاب زبان تخصصی ونووس جلد اول (مقدماتی) و کتاب زبان تخصصی مدیریت نوشته دکتر سید علی اکبر افجه و حسین متنی از انتشارات سنجش و سنجش تکمیلی رو پیشنهاد می کنم.

خب ابهامات : اولا جلد 2 ونوس رو نگفتم چون خیلی در هم برهم و واقعا با جمله بندی های طولانی و وقت گیر هست که البته زیاد هم به نظر من کمکی نمیکنه.دوما کتاب افجه رو معرفی کردم چون برگرفته از همین کتاب های ونوس هست و البته روان تر و مفید تر.

خب بعد از این که کلمات رو خوندین و یاد گرفتین حالا نوبت بر تسلط و جواب دادن به سوال های کنکور هست. همون طور که می دونین  سوال ها به صورت سه تا متن 5 سواله هست که فقط دونستن کلمه کافی نیست و باید توانایی درک متون رو داشته باشین (در آینده یک پست جهت تکنیک های جواب دادن به این گونه سوالات خواهم گذاشت.) برای این کار بهترین روش مطالعه کتب مدیریتی به زبان انگلیسی هست ولی اگه وقت ندارین کتاب Gmat داور ونوس و پگاه شاپوری خوبه به علاوه سوالات سال های قبل.و البته بدونین که برای جواب دادن به سوالات متنی فقط دونستن کلمات یا تسلط بر متون کافی نیست وبه کمی زیرکی و هوش شما هم بستگی داره.

منابع:

1-زبان تخصصی نوشته داور ونوس انتشارات دانشگاه تهران(جلد مقدماتی)

2- کتاب زبان تخصصی مدیریت نوشته دکتر سید علی اکبر افجه و حسین متنی از انتشارات سنجش و سنجش تکمیلی.

3- کتاب GMAT نوشته داور ونوس و پگاه شاپوری انتشارات نگاه دانش

4-زبان تخصصی نوشته داور ونوس انتشارات دانشگاه تهران(جلد پیشرفته) – در صورت تمایل و داشتن وقت.

دوستان عزیز برای آشنایی با فلاش کارت های دروس تئوری مدیریت و زبان تخصصی که می تواندبسیار بسیار برای آمادگی شما در آزمون کارشناسی ارشد مفید باشد به لینک زیر از همین بلاگ مراجعه فرمایید:
http://arshademodereyat.parsiblog.com/1769774.htm

 به امید موفقیت شما دوستان عزیز در آزمون کارشناسی ارشد